loading...
زنان-زایمان
نفیسه بازدید : 236 سه شنبه 01 مرداد 1398 نظرات (0)
بعداز ماه‌ها انتظار برای رشد جنین‌تان از میلی‌متر به سانتی‌متر در شکم‌تان، حال که شما در سه ماهه دوم به سر می‌‌برید و می‌توانید هر گونه جنبش جنین را احساس کنید؛ لگد زدن، چرخیدن، جنبش کردن به به اتفاق شادی، خنده شما و همسرتان!
مشاهده و تجزیه و تحلیل این حرکت‌های ظریف و شدید در شکم به قصد فهم رشد یا دست درازی کردن جنین دوری ناپذیر است.
اگر شما احساس اسپاسم کردید، یک حرکت ریتمیک طولانی  یا یک انقباض پرشی در شکم باید مطمئن باشید که کوچولوی‌تان شروع به سکسکه کرده است. نگران نباشید این سکسکه پیامی است که نشانه می‌دهد سیستم تنفسی و رشد کودک خوب است.

چرا سکسکه می کند؟


سکسکه جنین در بارداری پیمانه مناسبی برای دریافتن به الگوهای رو به پیشرفت جنین است. جنین چطور در رحم مادر سکسکه می‌کند؟ سکسکه در نوزادان تنها پس متعلق به که سیستم عصبی مرکزی کامل شده و تنفس نوزاد تکمیل شد، امکان‌پذیر است. به راستی سکسکه جنین در سه ماهه اول منشا می‌گیرد اما در سه ماهه دوم و سوم خود را پدیدار می‌کند.
سکسکه همانند یک نیش ظریف زنبور عسل است که در شکم متورم مادر باعث برپایی حرکات پدیدار در شکم می‌شود. جنین برای مدت سررسید طولانی و عمدتا هر روز این کار را اتمام می‌دهد. 

 

رفلکس معده جنین تو رحم مادر باردار


برخی از نوزادان در داخل رحم والده خویش مقاوم بوده و دچار سکسکه و جنبش بیش از حتماً نمی شوند، در مقابل برخی از این نوزادان بیش از حتماً پرکار بود و در داخل شکم مادر خویش جنبش نموده و او را دچارهیجان می کنند.
این نوزادان، آن هایی هستند که برای به جهان آمدن بی قراری می کنند، زیرا سکسکه کردن و حرکات زیاد جنین داخل رحم زنان آبستن آماده بودن بدن او را برای شروع سوخت و ساز و تغذیه با شیر مادر اثر می دهد. معمولا، این نوزادان با رشد زیاد و سکسکه کردن،  نزدیک  شدن عمل وضع حمل را به والده و طبیب متخصص نسوان و وضع حمل اعلام می دارند.
بنابراین، به عنوان یک بانو حامله به یاد داشته باشید که وقتی موعد به دنیا آمدن فرزندتان فرا برسد، شما ممکن است بر روی نقاط مختلف تن او لکه های حقیر قرمز رنگی را مشاهده کنید، که بی اندازه قشنگ بوده و بر نشان مکیده شدن بدست خویش جنین در درون رحم برپایی شده است.
اما بر بنیاد نتایج تحقیقات تازه محققان، این چگونگی تنها یگانه از انگیزه ها انبوه سکسکه کردن نوزادان متولد نشده در درون رحم مادران حامله خود است.

تکامل یافتن دستگاه دیافراگم در بدن جنین


علاوه بر نکات ذکر شده در بالا، سکسکه کردن جنین در تو رحم مادرش بازتاب تن او به اتمام عمل تنفس کامل در درون مایع آمنیوتیک را نشانه می دهد.
در واقع، در این مرحله از دوران بارداری، CNS تولیدشده در تن جنین وارد آمنیوتیک شده و باعث تکامل دستگاه دیافراگم او به صورت غیرارادی خواهد شد، که سکسکه کردن جنین تو رحم نسوان آبستن از نتایج سپریدن این فرایند می باشد.
 

فشرده شدن پاراگراف (لاتین) ناف جنین در داخل رحم والده باردار


معمولا فشرده شدن پاراگراف (لاتین) ناف جنین در درون رحم والده خویش به عنوان یک مرض جدی تلقی نشده و نادیده گرفته می شود، ولی فراموش نکنید که بروز این حالت در بدن هر مادر بارداری می تواند حیات جنین تو رحم او را به خطر اندازد.
در واقع، این چگونگی دلیل اندک شدن و یا قطع کامل رسیدن جریان هوا و اکسیژن به جنین تو رحم نسوان آبستن می شود که یا به علت هستی چند جنین در رحم مادر و یا بر نشانه پیچیده شدن بند ناف به بعید گردن جنین رخ می دهد. بارزترین نتیجه این شرایط، افزایش عوارض قلبی بر نشانه تفریق جریان خون در تن جنین خواهد بود.
بنابراین، اگر یک زن بارداری شاهد بی نظمی در حرکات جنین تو رحم خود شده، با کاهش شدید این حرکات روبرو شود و یا در این مدت موعد سکسکه کردن جنین یا لگد زدن او، حالت غیرعادی را پرماسیدن کند، باید بی درنگ به طبیب متخصص زنان و وضع حمل مراجعه نموده و تحت بهبود پیمان گیرد.
باید به عنوان یک مادر حامله از سلامت خود و جنین داخل رحمتان در طی کل دوران بارداری مطمئن شوید
همیشه گفته ایم که لذت بردن مادران از دوران بارداری خویش فقط با وجود تندرستی مادر و نوزاد و لگد زدن این فرشتگان حقیر در درون رحم مادران خود میسر است، زیرا زمانی که آنها به دنیا بیایند، کل چیز علنی خواهد شد.
بنابراین، والده آبستن باید تمام حرکات جنین درون رحم خویش را پرماسیدن کرده و با دقت کامل آنها را بدون هر گونه گمانه زنی و سوء گمان پیگیری کند، در غیر این صورت تایید کامل سلامت جنین تو رحم فقط با کمک دستگاه های ویژه و پزشک معالج شدنی خواهد بود.
به همین دلیل، بهتر است مادران حامله همش برای مراقبت از سلامت خود و جنین درون رحمشان به موشکافی حرکات او پرداخته و آن ها را به اطلاع پزشک معالج برسانند.
یادتان باشد که اگر لازم شد، مشاوره نمودن با دکتر کارآزموده نسوان و وضع حمل برای اطمینان از حرکات جنین داخل رحم مادران آبستن الزامی است، زیرا با معاینات مکرر، هیچ گونه حرکت کودک متولد نشده از عقیده پزشک پنهان نمانده و به راحتی تشخیص دیتا می شود.
همچنین، در چنین مواردی سونوگرافی کردن نیز می تواند برای تایید سکسکه کردن جنین تو رحم زیاد موثر باشد، زیرا در این روش اسکن کاملی از تو شکم مادر انجام می گیرد.

نکات مهم درباره سکسکه جنین در رحم


  • در سه ماهه دوم بارداری (هفته چهاردهم تا بیست و هفتم)، اخذ ویتامین ها و مواد معدنی مشابه منیزیم، کلسیم و ویتامین دی زیاد مهم و ضروری است. 
  • بنابراین در عقیده دریافت یک رژیم تندرست و متنوع به به اتفاق مصرف مکمل غذایی ویتامین دی، به درون کمک می کند که این مواد مغذی را به اندازه کافی گرفتن کنی. اگر اخ داری با گونه ها غذاهایی که در بر گیرنده این مواد ضروری و نیروبخش هستند آشنا شوی، با من همراه باش!
 سکسکه جنین در رحم

یک لیوان شیر


یک لیوان شیر مختصر چرب که با کلسیم و منیزیم غنی شده است، برای سلامت خودت و جنین حقیر ات بایسته است. اگر داخل از محصولات لبنی کاربرد نمی کنی، لازم است غذاها و محصولات تعبيه شده از سویا که با کلسیم غنی شده اند، همانند شیر یا ماست سویا، را مصرف کنی. 
توجه به ذخیره کلسیم بدنت در دوران بارداری، به رشد و استوار استخوان ها و دندان های جنین درون کمک می کند. همچنین مصرف مکمل ویتامین دی در جذب کلسیم در بدن درون تأثیر گذار است.

ماهی ساردین


ماهی ساردین کنسرو شده به علت استخوان های نرم و قابل خوردنی که در آن هستی دارد، برای تأمین کلسیم تن بسیار سودمند است. 
می توانی از این ماهی به عنوان مونث پروتئینی یک ساندویچ لذیذ استفاده کنی و یا از ترکیب ماهی با سبزیجات مورد علاقه ات، سس پاستا صحیح کنی. می توانی در این پاستا از مقداری پنیر پارمزان و همچنین دانه ها و تخمه های نیروبخش هم بهره‌گیری کنی الی کلسیم و منیزیم باره بیچارگی بدنت را اغلب تأمین کنی. ماهی ساردین کنسرو شده انواع مختلفی دارد و برای تهیه آن از انواع سس ها مانند روغن زیتون یا گوجه فرنگی استفاده می شود. 
بنابراین می توانی گونه مد نظر خودت را مطابق با ذائقه ات برگزیدن کنی. ماهی ساردین سرشار از کلسیم، اسیدهای چرب امگا ۳ و منیزیم است. اسید چرب امگا ۳ برای سلامت مغز جنین درون بایسته است.

 

سیب زمینی پخته شده با لوبیا


سیب زمینی پخته یا گریل شده به به اتفاق خوراک لوبیا، غذایی غنی از منیزیم، آهن و فیبر است. منیزیم برای گسترش و رشد استخوان ها بایسته است و به تن درون کمک می کند که خوراک را به انرژی تبدیل کند. همچنین آهن به ساخته شدن گلبول های قرمز خونی جنین در حال رشد داخل کمک می کند.

 

سبزیجات متنوع


ترکیب سبزی ها مختلف در دوران بارداری، یک مسیر حل خوب و لذیذ برای تأمین مواد مغذی بدن است. سبزیجاتی مشابه بروکلی، لوبیا سبز، هویج، کلم و بامیه سرشار از منیزیم و کلسیم هستند؛ پس این مواد غذایی را در رژیم غذایی ات بگنجان! 
می توانی این سبزیجات را به چهره خام، پخته و بخار پز یا گریل شده گرایش کنی، همچنین می توانی آن ها را به چهره پوره در بیاوری و در سوپ ها یا خوراک هایت از ترکیب آنها کاربرد کنی. به هر طریق، از خوردن آنها به طور روزانه غافل نشو!

 

تخمه آفتابگردان و کدو حلوایی


تخمه آفتابگردان و کدو حلوایی خوراکی هایی لذیذ و نیروبخش هستند که می توانی به طور روزانه به عنوان وسط وعده از آنها استفاده کنی. برای داشتن یک ترکیب لذیذ و لذت بخش، می توانی این تخمه ها را در ماست یا سالادت بریزی و مقدار زیادی منیزیم، آهن و امگا ۳ دریافت کنی.
میوه خشک شده
میوه های خشک شده ای مشابه هلو، خرما و انجیر سرشار از کلسیم و آهن هستند که می توانی به عنوان میان وعده ای لذیذ و تندرست از آنها در طول روز بهره‌گیری کنی. در ضمن می توانی مقداری از این میوه خشک های شعور شده را به ماست مختصر چرب و شیرین اضافه کنی و از آن لذت ببری.

ریزوتوی برنج قهوه ای و سبزیحات


ترکیب برنج قهوه ای و قارچ سرشار از منیزیم، فیبر، ویتامین دی و کلسیم است. می توانی یک ریزوتوی قارچ خوشمزه حاضر کنی و آن را به همراه اسفناج پخته شده و پوره لوبیا میل کنی. فیبر برای جلوگیری از یبوست بارداری پسندیده است.

ماست ساده


ماست ساده یک میان وعده سالم و غنی از کلسیم است. این مونث غذایی خوشمزه را به طور روزانه تمایل کن. بهتر است از ماست یونانی مختصر چربی بهره‌گیری کنی. 
برای مزه دادن به آن، می توانی میوه های اخیر فصل یا میوه های خشک شده مورد علاقه ات را در آن بریزی. به عنوان مثال توت سیاه یک میوه سرشار از منیزیم است که ترکیب آن با ماست زیاد خوشمزه است.

کره بادام زمینی و نان غلات کامل


کره بادام زمینی یا هر گونه کره و پوره آجیل ها و دانه ها، سرشار از چربی های سالم و باره احتیاج بدن و منبع غنی از منیزیم و آهن هستند. 
ترکیب کره بادام زمینی و نان غلات کامل می تواند یک وسط وعده خوشمزه و سالم را برای درون به ارمغان بیاورد. نوشیدن یک لیوان شیر در ساحل آنها، می تواند کلسیم باره دربایستن تن تو را هم تأمین کند.

پنیر و نان در بر گیرنده دانه ها


پنیر خامه ای ناچیز چربی یا هر گونه پنیری که مورد علاقه داخل است، در کنار نان حاوی دانه های گیاهی می تواند کلسیم و همچنین منیزیم باره احتیاج بدن داخل را تأمین کند. می توانی برای تکمیل طعم این خوراکی خوشمزه، از چندی تربچه یا خیار شعور شده هم کاربرد کنی.

حمص


حمص یک خوراکی خوشمزه و متفاوت است که میزان زیادی کلسیم و آهن دارد. برای تأمین منیزیم مورد دربایستن تن ات می توانی حمص را در کنار نان غلات
در صورت داشتن سوالات دیگر و یا نیاز به مشاوره می توایند مشاوره تلفنی زنان تماس بگیرید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 31
  • بازدید ماه : 181
  • بازدید سال : 955
  • بازدید کلی : 4,459